Pot inovativne ideje do sofinanciranja

28.04.2014

Z aprilom so možne prijave na razpis za mala in srednja podjetja, s katerim so lahko podjetja deležna do 70 odstotkov sofinanciranja za inovativne ideje.

Razpis se bo izvajal v treh ločenih fazah, pri vseh pa bosta mogoča coaching in mentorstvo. Kandidati se lahko prijavijo na vse tri faze, če pa imajo prvo že pripravljeno, se lahko prijavijo neposredno na drugo fazo.

Predstavitev ideje

Prijava na prvo fazo pomeni predstavitev inovativne ideje. Če se bo komisiji ideja zdela inovativna in bo izražala visok potencial rasti, vas bodo pozvali k izvedbi študije izvedljivosti. V okviru te je največja višina upravičenih stroškov 71.249 evrov, sofinanciranje pa je 70-odstotno oziroma do 50 tisoč evrov. Med upravičenimi stroški prve faze so ocene tveganja, tržne raziskave, udeležba uporabnikov, upravljanje intelektualne lastnine, razvoj inovacijske strategije, iskanje partnerjev, izvedljivost koncepta... Med upravičene stroške sodi tudi najem zunanjih izvajalcev za pripravo, če so potrebni. V tej fazi je tudi tridnevni coaching, kjer bo prijavitelj skupaj s strokovnjaki pregledal projekt, ti pa bodo poskrbeli, da bo projekt pravilno pripravljen.

Zreli za trg

Na drugo fazo se lahko prijavijo inovacijski projekti, ki so že podprti s strateškim poslovnim načrtom in študijo izvedljivosti. Komisija bo na podlagi pripravljenih dokumentov iz prve faze odločila, ali je projekt smiselno nadaljevati. Če bo odločitev pozitivna, bodo sofinancirane aktivnosti, s katerimi inovacija (produkt, proces, storitev...) preide v fazo, zrelo za trg (pilotne naprave, prototipe, testiranja, odzive trga...). Druga faza lahko vključuje tudi dodatne raziskave, če so potrebne in nujne za izvajanje projekta (sofinancirane so stoodstotno).

Promocija

Tretja faza prijave zajema podporo pri promociji in komercializaciji produkta na trg. Neposrednega sofinanciranja v tej fazi ni, vendar vam lahko podporo izrazijo z lažjim dostopom do javnega in zasebnega tveganega kapitala.

Področja

V okviru tega instrumenta se bodo sofinancirali projekti na različnih področjih, in sicer vesolja, IKT, nanotehnologije, medicine, ekološko-inovativne prehrambne industrije, transporta, energetike, ekološko-inovativnih materialov in urbanega področja. Pomembno je, da je vaš projekt izredno inovativen, prispeva k evropski dodani vrednosti ter uresničuje cilje in pričakovane učinke EU. V okviru tega instrumenta partnerstva niso pogoj, vendar jih vsekakor priporočamo. Projekti lahko trajajo od enega do dveh let.

Komercializacija

Preden se lotite prijave, je zelo pomembno, da ocenite, kakšen je potencial projekta za komercializacijo, kakšni so ekonomski učinki, pri inovativnosti je treba dobro utemeljiti, zakaj je predlagana rešitev boljša od zdajšnjih in predvsem kakšni bodo rezultati tako za podjetje kot za evropski trg. Evropska dodana vrednost je nujna, kar pomeni, da boste z izvedbo projekta imeli na primer pozitiven vpliv na druga podjetja, panogo, okolje...

EU pričakuje, da bo vsako leto v prvo fazo prijavljenih od 10 tisoč do 15 tisoč prijav, financiralo pa naj bi se jih okoli 500. Prednost tega instrumenta je tudi v tem, da ni pogajanj. Vsekakor pa, preden se lotite prijave, dobro razmislite, kakšne učinke imajo vaši projekti, in predvsem, kakšen je zaradi inovativnosti potencial vstopa na trg.

Nazaj