Crowdfunding: namesto banke vam denar obljubijo podporniki

26.10.2012

Pri crowdfunding-u, ki se je pojavil v ZDA, gre za množično financiranje start-up podjetij.

Crowdfunding je množično financiranje. V kreativni industriji, kjer delajo računalniški programerji, oblikovalci, arhitekti, umetniki in drugi ustvarjalci, se uveljavlja kot nova oblika zbiranja denarja za vstop izdelka ali storitve na trg. Mladi ustvarjalci, ki niso zaposleni in se preživljajo s projektnim delom, imajo težave s pridobivanjem denarja za razvoj izdelkov ali storitev od umetniških filmov, raznih glasbenih projektov do dizajnerskih izdelkov. Mladih podjetnikov pri vstopu na trg banke ali tvegani kapital največkrat ne podpirajo. Zagonska (start-up) podjetja pa nimajo denarja za dokončanje razvoja, testiranje trga in analizo priložnosti, kaj šele za serijsko proizvodnjo in promocijo.

Slovenia Coworking do konca leta išče deset slovenskih projektov, ki bi se predstavili na eni od delujočih evropskih spletnih strani za crowdfunding in poskušali zbrati denar za vstop na trg.

Start-upi se zgledujejo po glasbeni industriji

V iskanju možnosti za financiranje glasbenih projektov se je v ZDA pojavil crowdfunding, pri čemer so oboževalci zbrali denar, s katerim je njihova skupina izdala album. Ta pristop se je hitro razširil na zagonska podjetja.

Najbolj znana spletna platforma za množično donatorstvo je Kickstarter. Je zbirka kreativnih idej in inovativnih izdelkov, kjer lahko le ameriški državljani s filmčkom ves mesec predstavljajo svoj projekt in vabijo podpornike, naj ga finančno podprejo s prednaročili. Z objavo na Kickstarterju testiraš odziv trga, dobiš medijsko promocijo in zagonski kapital za denimo začetek proizvodnje.

Zaščita s tržno znamko ali patentom

Pred predstavitvijo projekta na Kickstarterju ga je treba zaščititi s tržno znamko ali patentom, da se avtor izogne kraji ideje in ponaredkom. S predstavitvijo projekta poskuša avtor zbuditi zaupanje podpornikov, da bo z njihovim denarjem znal vzpostaviti proizvodnjo, distribucijo in (vele)prodajo ter jim izdelek tudi dostaviti. Če gre za dizajnerski kos, ga sofinancirajo in prednaročijo tisti, ki bi tak izdelek radi imeli med prvimi.

Priložnost: Eno od evropskih spletnih strani za crowdfunding bi odprli tudi za slovenske projekte

Tudi v Evropi že delujejo podobne spletne strani, kot je Kickstarter. Z eno izmed njih se Slovenia Coworking dogovarja, da bi jo odprli tudi za slovenske projekte. Prek delavnic in predavanj o crowdfundingu želijo dati ustvarjalcem potrebna znanja za uspešno zasnovo in izvedbo kampanj množičnega donatorstva. Do konca leta iščejo deset slovenskih projektov, ki bi se na njej predstavili in poskušali zbrati denar za vstop na trg.

Več o Slovenia Coworking

Nazaj